Ubuntu 7.04

Beszereztem egy új merevlemezt és a régire feltelepítettem az Ubuntu legújabb verzióját a 7. 04-est. Minden ment mint a karikacsapás, az első körben csak az volt a gond, hogy a képernyőfelbontást be kellett állítsam mert alapból csak a 800×600-at tudta. Azért tetszik jobban nekem ez a disztribúció, mint az előbbi, mert a Tálcán jelzi, hogy összejött az Internet kapcsolat és nem is szakad meg! Nem kell külön Root felhasználót létrehozni, eddig mindent el tudtam intézni a telepítéskor begépelt Felhasználónevemmel és jelszómmal. Ha meg szeretnék nézni egy avi fájlt akkor a rendszer felkínálja, hogy milyen codekeket kell letölteni és ha rákattintok akkor már nézhetem is a filmet! A Rhythmbox zenelejátszó újdonsága, hogy amikor hallgatsz egy zenei albumot, akkor megjelenik az előadó lemezének a borítója is a bal alsó sarokban. A Canon kamerámat, most símán felismerte és a nyomtatót is! Gond volt az előbbi verziónál az F-Spot-al is, nem tudtam feltölteni képeket a Flickre, de most ez a szolgáltatás is müködik. Két új játék is van a Szudoku és a sakk (sajnos nem vagyok valami jó játékos).

Negatívumként csak annyit tudok megemlíteni, hogy egy idő után a Tálcán az Internet kapcsolatot jelző ikon azt mutatja, hogy nem jött őssze a kapcsolat, közben meg minden OK. Szóval van élet a Microsoft után is, bizony!

0 comments: