GNU Privacy Guard

A saját bőrömön tapasztaltam, még akkor, amikor tudatlan felhasználó voltam, hogy a munkahelyemen, hogyan turkált bele a postaládámba és olvasta el a leveleimet egyik kedves kollégám! Mondanom sem kell, hogy az információkat, amikhez hozzájutott, tovább is terjesztette és mindenki rajtam röhögött! Nos azóta egy kissé paranoiás és felvilágosultabb lettem, e téren és most jutottam el odáig, hogy megtaláljam a tökéletes megoldást a leveleim titkosítására. Már régebben ismertem e PGP-t de azzal az volt a gond, hogy nem volt platform független és sok email kliens nem is támogatta. Ezért mindenkinek, melegen ajánlom a GNU Privacy Guard-ot. Telepítés után be kell állítani a program helyét (Windowsban mert Ubuntuban része a rendszernek és a Terminálból érhető el), a Start>Settings>Control Panel>System>Advanced fülnél az Environment Variables-nál (Környezeti változók), a Path-ot kijelölve nyomjuk meg az Edit gombot és a meglévő, elérési út után szúrjuk be a következőt: ;C:\Program Files\GNU\GnuPG. Ezután ha a Start>Run-hoz begépeljük a cmd-t leellenőrizhetjük, hogy megfelelően működik-e, a gpg --version paranccsal. Most már tudunk generálni (gpg --gen-key) és utána használhatjuk is a kulcsot (az utasítások listája megtalálható a program könyvtárában, a Doc mappában, vagy ott a súgó a gpg --help). Ezután egy olyan email klienst választunk ami támogatja a GPG-t (Evolution, TheBat!, Thunderbird stb.) és indulhat a biztonságos levelezés. Természetesen csak úgy tudunk, titkosítva levelezni valakivel ha már ő is feltelepítette a GPG-t és megosztotta velünk a nyilvános kulcsát.

A program letölthető innen az alapvető parancsok pedig itt láthatóak!

0 comments: