F-Spot hiba

Sokszor jártam már úgy, hogy valami rendellenesség következett be, nem akart elindulni egy program, eltűnt egy menű stb. és ilyenkor a legtöbb felhasználó hajlamos arra, hogy meggondolatlanul, megformázza a merevlemezt és újratelepíti a rendszert. Ez is egy járható út, viszont csak a telepítés után jövünk rá, hogy mennyi energiánkba kerül, ismét a mi izlésünkhöz konfigurálni a rendszert és a programokat. A minap feltettem egy Splash screen-t és hiába kattintottam a Kilépés ikonra, nem akart kikapcsolni a rendszer, ráadásul az F-spot sem indult el. Az előbbi problémát úgy oldottam meg, hogy egyszerűen leszedtem a felbukkanó képet az F-Spot-os problémához nem volt, öltetem, először letelepítettem majd újra visszatelepítettem de nem indult el és hibaüzenetet sem adott. Majd ráakadtam a megoldásra, el kell indítani (természetesen nem indul el) majd a Terminálba ezt begépelni:

$ killall f-spot

majd itt próbáljuk elindítani:

$ f-spot

most már kiírja, hogy mi volt a hiba:

Starting new FSpot server

Cant’ get a connection to the dbus. Trying again…

Ezután gépeljük be ezt a kódot és minden rendbe jön:

$ rm -rf ~/.gnome2/f-spot

0 comments: