Segítség, fórumok és a kockafejűek

A legtöbb gond akkor adódik amikor egy olyan programmal muszáj bíbelődni aminek nincsen grafikus felülete. Begépeljük a Terminálba, hogy xy --help és elolvashatjuk a szűkszavú súgót, majd irány az internet. Megkeressük a magyar közösséget, megfogalmazzuk a kérdést és türelmesen várunk. A legtöbb esetben hamar jön a segítség, de sokszor nem értek semmit a válaszból, mert úgy írják le mintha én is Linux guru lennék, sőt ha felhívom a figyelmet erre a kis apróságra akkor jön a letolás (pedig az Ubuntu ideológia nagyon szépen van megfogalmazva). Szerintem sokan ezért fordulnak el, hamar és nyargalnak vissza a jó öreg Windowshoz. Én nem szoktam feladni, ha minden szakad akkor angolul keresem a probléma megoldását és ha ekkor sem boldogulok akkor jön az újratelepítés amit nagyon utálok. Azért teljesen nem vagyok linuxanalfabéta de büszke vagyok arra, hogy gyedül találtam rá az Ubuntura és nagyon sok mindent megoldottam, sőt még egyáltalán nem találkoztam, élőben egy igazi kockafejűvel.

2 comments:

Unknown

Igen ez még magyar viszonylatban sajna megtörténik, és nem egy külföldi esetben is még mindig.

Nekem ebből kiindulva azonban az is a tapasztalatom, hogy a kvázi segítőkész emberek a linux-user szinten vannak, esetleg egy picivel feljebb, de ha már egy komolyabb problémával fordulnak hozzájuk akkor nagy a hallgatás.

Tamás

Ezért (is) alakult meg az Ubuntu Portál. Sokkal segítőkészebbek, türelmesebbek, és jófejek is :)

http://ubuntu-portal.info