Tűzfal vesszőfutás

Történt ami megtörtént a Firestarter blokkolta a Dropbox-t (lásd alább a Dropbox hiba bejegyzésemet), ha kikapcsoltam akkor megoldódott a probléma, hiába nyitottam meg a megfelelő portokat (80 és 443), nem tudtam zöld ágra vergődni (pedig amióta rátaláltam erre a nagyszerű szolgáltatásra, hónapokig nem volt semmi gond). Lemondtam a Firestarterről és feltelepítettem a Gufw-t és láss csodát a Dropbox így jól működött. Viszont megnyitottam egy pár portot, amit később ki szerettem volna törülni (mert egy online tűzfalteszt szerint jobb kiiktatni) de a Gufw válasza Error volt. Elmélyedtem az Iptables parancsaival de nem tudtam boldogulni. Némi segítséggel az ufw (mert ugyebár a Gufw az ufw grafikus felülete) felé irányítottak ahol is pillanatnyilag sikerrel jártam (Rule updated) de csak látszólag, mert a status parancs kiadása után ismét ott díszelgett a megnyitott port. Ezután az ufw konfigurációs fájlból száműztem a számomra fölösleges bejegyzéseket de nem történt semmi. Ma reggel viszont amikor elindítottam az Ubuntut, meglepődve láttam, hogy siker koronázta a buzgóságomat! Tehát ufw konfigurációs fájl megnyitása, kitörülni ami nem kell és utána újra kell indítani a rendszert! Most már tudom, hogy a Linuxban kernel szinten tartalmaz tűzfalat amit vagy parancssorból vagy grafikus felülettel lehet manipulálni és a legnagyobb leselkedő veszély maga a felhasználó!

1 comments:

Tamás

Ezért (is) alakult meg az Ubuntu Portál. Sokkal segítőkészebbek, türelmesebbek, és jófejek is :)

http://ubuntu-portal.info