Ismét az a fránya WiFi

Ezidáig egy USB WiFi csatolót használtam (Realtek 8192SU), sok éven keresztül és nagyon jól működött, elértem vele a 96 Mbps-t is. Az útválasztóm D-Link 826L (aminek belső antennái vannak, kétcsatornás stb.), kb. 5 méterre van a szobától, egy 12 cm téglafalon kell áthatoljon, igaz srégen érint még egy másikat is. Az év végén új számítógépet vásároltam és a fentebb említett eszköz nem volt hajlandó együttműködni az Ubival, rendszeresen lefagyott, ezért elhatároztam, hogy veszek egy PCI csatolós Linksys WMP600N WiFi kártyát, mert ugye ez a cég, állítólag a hálózatok kiskirálya. Beszerelés után egyből működöt de hamar rájöttem, hogy az előző sebességét nem éri el, pedig elméletben 300 Mbps-es sebességre is képes. Persze a régi csatolót jobban tudtam pozicionálni, egy 5 méteres USB kábelen lógott. Elhatároztam, hogy leszerelem az antennákat és két kábel segítéségével ugyanoda teszem ahol a régi volt (mert a gép hátánál, majdnem a földön nem a legjobb). Döbbenet, így sem működött a számomra ideális paraméteren. Már nem volt más megoldás, vettem nagyobb antennákat, amik majdnem a plafont súrolják (egy Lidl-es gyerekjátékkal rögzítettem a falra) elmozdítottam a routert is és elértem a 81 Mbps-t.
Ha rákattintok a Kapcsolatinformációkra akkor az Illesztőprogram helye üres, ami azt jelentheti, hogy nem a hardver eredeti meghajtóját használja? Egy kicsit bánom, hogy ezt választottam és miért nem a PowerLant (Ubuntu 14.04-et használok).

0 comments: