HTPC

Egy hónapja úgy határoztam, hogy a régi gépemből HTPC-t csinálok (eddig egy Dune HD 103-as médialejátszót használtam, hogy miért cseréltem le azt talán egy későbbi bejegyzésben leírom), átraktam egy ajándékba kapott dedikált fekvő házba és kész is volt de rájöttem, hogy nem az igazi mert alig fért el a szekrényen, idegesítő volt a hangja működés közben, nem irányítható távirányítóval és zabálta az áramot. Ezért elhatároztam, hogy veszek egy olcsó Intel NUC (DN2820FYKH) számítógépet, ami megbirkózik a HD tartalmakkal, bőven elfér a tévé mellett/alatt és nem zajos. Beleraktam a külön megvásárolt 4 Gb-os memóriát és 2,5-ös merevlemezt majd feltelepítettem az Ubuntut. Tetszett de kissé lomha volt és mivel nekem kizárólag csak szórakozni kell kipróbáltam a Kodibuntut (Ubuntu alatt nem tudtam pendrivre-a kiírni a lemezképet az Indítólemez készítővel, csak Windowsban, a Linux USB creator programmal). Telepítés után döbbentem rá, hogy nem tudok csatlakozni az internetre mert hiába módosítom az /etc/network/interfaces konfigurációs fájlt, újraindítás után ugyan próbálkozik 2-3 percig de nem jön össze a kapcsolat. Ha pedig bemegyek a Lubuntu felületére, grafikus módban a Hálózati kapcsolatok-ba akkor ott csak DHCP-t lehet kiválasztani. Fél nap kínlódás után feladtam és feltelepítettem az Openelec-et. Parancssorból simán kiírta a pendrive-ra és 5 perc alatt feltelepült. Sokat nem kell vesződni az internet beállítással és működik a Lidl-ben kapható univerzális távirányítóval.
Összegezve azt mondhatom, hogy eddig meg vagyok elégedve úgy a géppel mint az operációs rendszerrel.

0 comments: