Hogyan keltsd életre az Edimax EW-7811DAC típusú WiFi adaptert

A minap elhatároztam, hogy lecserélem az előző WiFi kártyámat egy USB csatolósra mert úgy gondoltam, hogy gyorsabb lesz. A választásom az Edimax EW-7811 DAC-ra esett. Kézbevétel után nagyon megörvendtem mert a mellékelt CD-n volt Linuxos meghajtó, sőt még útmutató is! Amikor próbáltam feltelepíteni akkor nem jártam sikerrel, sőt letöltöttem a gyártó honlapjáról a legújabb verziót de ez sem volt jó (igaz az útmutató az Ubuntu 12.04-es-re hivatkozott). Ezután jött a keresés és sikerült találnom egy megoldást de amikor újraindítottam a gépet, magától nem indult el a WiFi. Segítséget kértem a magyarországi Ubuntus közösségtől és ott lehurrogtak, hogy rossz cuccot vettem. A megoldás pedig ez (forrás linkje):

sudo apt-get update
sudo apt-get install linux-headers-generic build-essential git 
git clone https://github.com/gnab/rtl8812au.git
cd ~/rtl8812au
make
sudo make install
sudo modprobe 8812au

Ahhoz, hogy a gép bekapcsolásakor töltődjön be automatikusan a meghajtó be kell szúrni a /etc/modules konfigurációs fájlba a nevét, 8812au.Végül pedig a sebességteszten így muzsikál.

0 comments: