Gutsy Gibbon

Őszintén szólva egy kicsit csalódtam az Ubuntu legújabb (Gutsy Gibbon) verziójánál, hisz nem tudtam úgy beállítani, mint a régit. Pedig összesen háromszor próbálkoztam a telepítésével, először frissítéssel majd CD-ről. Mindig az volt a gond, hogy nem tudtam feltenni a videokártyám meghajtóját, pedig azt az utat követtem, mint régen. Persze nem tagadom, lehet én, vagyok láma, viszont azt nem értem, hogy általában mindenki ugyanazokkal a gondokkal találja szembe magát amikor feltelepíti az Ubuntut, éspedig a monitor felbontása csak 800x600. Ha rákeresel az Interneten erre a problémára, akkor számtalan leírást találsz csak épp az a bibi, hogy nem mindegyik jó és lehet olyan megoldást választasz, amitől nem fog grafikus módban elindulni a rendszer és akkor már csak a konzolos, parancsok segíthetnek. Azt hiányolom a hivatalos Ubuntus oldalakon, hogy szembetűnő módon kellene felhívni a járatlan júzereket, a fontosabb problémák orvoslására, mert mindenki Linuxzseninek adja ki magát, közben ha követed az utasításait akkor lehet, hogy használhatatlanná teszed rendszert. Tehát maradok a régi 7.04-es verziónál, (már csak azért is mert tudom, hogy meddig húzzam a takarót, hisz nincsen egy izmos gépem) nem panaszkodhatok rá, a nyár óta használom és elmondhatom, hogy teljesen meg vagyok elégedve vele.

2 comments:

komment

ezt a problémát én is megkínlódtam - teljesen széjjelírtam az corg.conf-ot. Oszt úgy oldottam meg, hogy felfrissítés után a dpgk-reconfigure xserver-xorg parancsal állítgattam, de mivel a megfelelő felbontást ez sem kínálta fel, a szövegszerkesztőben írtam bele. Ja és a hiáűba van via kártyám, csak vesa driverrel viszi (fujitsu amilo pro gép).

Gallus Mallus

Először csak frissíteni akartam a Gutsy-ra majd letöltöttem és kiirtam egy CD-re, utoljára azt a hibaüzenetet kaptam, hogy sérült a CD és vagy tisztítsam meg a CD olvasót, vagy irjam meg újra, alacsonyabb sebességen!